Manager Kantoororganisatie (pt)

Persoonlijk, gedreven en onderscheidend. Met deze drie kernwaarden staat Van Lienden & Kooistra klaar voor familiebedrijven. Een familiebedrijf is niet zomaar een bedrijf. Het is méér dan een bedrijf. Wij weten dat maar al te goed. Als accountants en adviseurs zetten wij ons vanuit de vestigingen in Rhenen en Barneveld voor 100% in voor familiebedrijven. We zijn deskundig, betrouwbaar en efficiënt, dat spreekt natuurlijk voor zich. Maar Van Lienden & Kooistra is méér. We zijn persoonlijk betrokken en vriendelijk, maar ook eerlijk en direct als dat nodig is. Zo helpen we mensen om hun doelen te bereiken, maar we zijn er ook als het even tegen zit. Onze adviseurs staan naast ondernemers met hulp en ondersteuning of zijn hun sparringpartner voor inspiratie en advies. Wij hebben hart voor de zaak. 

Onze drie vennoten hebben allen een sterk klantgerichte focus. Eén van hen heeft tevens een intern aansturende rol, maar wil zich meer gaan richten op het realiseren van de advisering en de trainingstak Familiebedrijvigheid. Om hem hiervoor vrij te maken, zijn wij op zoek naar een 

Manager Kantoororganisatie

24-32 uren - academisch niveau – adviesbureau – ‘1+1=3’

 

Functieomschrijving

Je vervult een nieuwe rol binnen de organisatie, die je zowel in Rhenen als in Barneveld uitvoert. Je verdeelt dan ook je werkdagen over de twee vestigingen. 

Je houdt je op dagelijkse basis bezig met coaching, kantoororganisatie en HR. Je coacht medewerkers op intensievere dagelijkse samenwerking en klantgerichtheid. Je loopt rond, stelt en beantwoordt vragen en stuurt bij waar nodig. Je hebt een voorbeeldrol als het gaat om klantgericht denken, jezelf kwetsbaar op durven stellen en gebruikmaken van elkaars talenten. Op deze wijze zorg je ervoor dat bewust keuzes worden gemaakt over o.a. wie welke taken op zich neemt en wie met elkaar samenwerken. Hierbij draag je bij aan langdurige relaties met de MKB-familiebedrijven waar wij graag mee samenwerken. De vennoten begeleiden de medewerkers op inhoud, jij coacht de proces- en persoonlijke kant. De dagelijkse aansturing van de afdeling Personeel/HRM voor klanten wordt gedaan door een collega, jij bent verantwoordelijk voor de overige afdelingen van beide vestigingen. 

Op het gebied van HR houd je je bezig met o.a. beloningsbeleid, secundaire arbeidsvoorwaarden en verzuim. Ook geef je het opleidings- en competentiebeleid vorm en coördineer je ontwikkel- en opleidingstrajecten van medewerkers. Je voert de voortgangsgesprekken met de medewerkers, zorgt voor verslaglegging en opvolging van gemaakte afspraken. Hierbij ligt de focus op hun persoonlijke ontwikkeling. Je bent verantwoordelijk voor de personeelsbezetting van beide vestigingen en het werven en aannemen van nieuwe medewerkers. Daarbij zorg je dat nieuwe medewerkers een goed gefaciliteerde start maken. 

Met betrekking tot kantoororganisatie ben je verantwoordelijk voor de facilitaire zaken, zoals telefonie, ICT en kantoorinrichting. Elke vestiging heeft secretaresses die al langere tijd bij de organisatie werken. Jij stemt veel zaken met hen af en stuurt hen direct aan. 

Naast bovenstaande dagelijkse werkzaamheden maak je de vertaalslag van ideeën, plannen en beslissingen vanuit de vennoten naar de organisatie. Je denkt mee over marktontwikkeling en – kansen, businessplannen en de wijze waarop vakkennis kan worden geborgd. Je zorgt dat je op de hoogte blijft van wat er speelt onder de medewerkers en waar zij tegenaan lopen. Onderwerpen als het versterken van samenwerking, uitwisselen van best practices, het gebruiken van synergetische effecten en het bereiken van een optimale personeelsbezetting komen hierbij aan de orde. Tevens zorg je voor structuur in processen en heldere communicatie. Je spart hierover met de vennoten en zoekt en implementeert doorlopend verbeteringen in processen. 

Functie-eisen

Je hebt een afgeronde HBO+/ WO-opleiding en academisch werk- en denkniveau. Je hebt ervaring in een soortgelijke rol binnen de zakelijke dienstverlening. Je woont in de regio, hebt affiniteit met de christelijke cultuur en met de cultuur binnen MKB-familiebedrijven. 

Persoonskenmerken

Je bent een innemende persoonlijkheid met een hands on en no-nonsens mentaliteit die gemakkelijk contact maakt. Je bent in staat processen en werkwijzen te doorgronden, te onderzoeken waar het beter kan en dit ook te realiseren. Hiervoor is het nodig dat je stevig in je schoenen staat en beschikt over een gezonde dosis overtuigingskracht. Je durft anderen aan te spreken op hun verantwoordelijkheden, zowel medewerkers als vennoten. Jouw werkwijze is gestructureerd en nauwkeurig, je kunt goed overzicht houden over de vele onderwerpen waar je mee te maken hebt en weet hierin prioriteiten te stellen. 

In jouw communicatie ben je helder en krachtig en heb je de flexibiliteit om te kunnen gaan met verschillende gesprekspartners; je weet je op de juiste manier te verhouden tot vennoten èn medewerkers. Anderzijds kun je ook goed luisteren, straal je vertrouwen uit, ben je integer en weet je belangen van medewerkers en organisatie op de juiste wijze tegen elkaar af te wegen. Je hebt aandacht voor mensen, beschikt over sensitiviteit en ‘de voelsprieten’ om te weten wat er speelt en weet mensen te verbinden. 

Interesse

De werving wordt verzorgd door Métier. Van Lienden en Kooistra pakt daarna het selectieproces op. 

Mocht je interesse hebben in deze functie en voldoen aan de gestelde eisen, reageer dan zo spoedig mogelijk via de website van Métier. Voor vragen kun je contact opnemen met Ingobert Veen tel. 038 – 452 88 33.

Neem direct contact op